ماسک سال‌هاست تأکید می کند که فناوری رانندگی خودران تسلا از داشتن یک انسان در پشت فرمان ایمن‌تر است، اما اوایل این هفته، مقامات آمریکایی پس از تقریباً ده مورد تصادف با وسایل نقلیه تسلا که منجر به 17 مورد جراحت و یک کشته شد، تحقیقات رسمی را در مورد سیستم راننده اتوماتیک این شرکت آغاز کردند.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا تسلا متعهد به تأمین منابع نرم افزار خود می شود یا خیر، پاسخ داد: "خب، ایجاد این سیستم اساساً بسیار گران است، بنابراین به نوعی باید هزینه آن را پرداخت. مگر اینکه مردم بخواهند رایگان کار کنند. اما باید بگویم که اگر شرکت های خودروسازی دیگر بخواهند مجوز بگیرند و از فناوری خودران در اتومبیل های خود استفاده کنند، این عالی خواهد شد و دیگر خودرو های خودران تنها به خودروهای تسلا محدود نمی شوند. "

چنین اقدامی به تولیدکنندگان خودروهای رقیب اجازه می دهد تا درجه ای از توانایی رانندگی خودران را بدون سرمایه گذاری مبالغ هنگفت برای چنین سیستمی به منظور توسعه مدل های خود استفاده کنند. با این حال، ماسک معتقد است که سیستم رانندگی کامل خودران نسل بعدی تسلا قادر خواهد بود که به رانندگی در سطح ایمنی بسیار بالاتر از یک انسان برسد، او معتقد است رانندگی خودروهای خودران آینده احتمالاً حداقل 200 یا 300 درصد بهتر از یک انسان است .

این اظهارات تنها یک ماه پس از آن بیان شده است که ماسک اعلام کرد شبکه سوپرشارژر تسلا که اغلب به عنوان معتبرترین و گسترده ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در جهان شناخته می شود برای اولین بار در اواخر امسال به روی خودروهای غیر تسلا باز می شود.